Saturday, May 22, 2010

How to respond?

Penah tak berdepan dengan orang yang buat lawak tapi sememangnya 'lawak' tu adalah tak lawak sangat or memang tak lawak langsung? Kalau saya dalam situasi ni mesti macam "Damn! How do I should react to this? Muka nak kena bwat camner nieyh???"

Situasi 1:

Dok lepak2, tetibe one of your guy friend buat lawak lucah. Dan anda satu-satunya perempuan kat situ. Ok, kalau kau lelaki tak kisah lah. Gelak je la puas2. Tak yah la nak control macho kan, macam la tak tahu perangai korang kan. Lagi lucah lagi suka kan. Tapi as a girl, deep in the heart of course you feel offended kan?? (tak tau la, maybe saya sorang tapi betul la, rasa offended sebab macam that guy does not respect u as a girl kan) Buttttt at the same time, kita tak nak rosakkan mood semua orang yang tengah lepak2 kan. Takkan tetibe nak emo "HEY KAU JANTAN TAK NAMPAK KE AKU PEREMPUAN, CAKAP BENDA YANG LEBIH BERSOPAN BOLEH TAK" *sambil hentak meja dan balik cawan kaca kat muka dia* hoho.

Takkan la kan? Same thing jugak kalau tetibe ko bukak ceramah kat situ "Wahai saudara, tidakkah anda nampak saya ini seorang perempuan ada di sini. Tidakkah lebih elok jika saudara memilih topik perbincangan yang lebih sesuai?"

The result will be the same kan? Mood semua orang akan berubah. So, what to do?? How to react? Gelak?? Hell no! Tak lawak, ok? Senyum? That's the best option kot. But, selalunya saya akan just talk to other people and pretend like I hear nothing walaupun dalam hati membara je.

Situasi 2:

Ada seorang mamat ni berkenalan melalui facebook ke, friendster ke, tagged ke, myspace ke whatever la, u name it la kan..Then mula la nak buat lawak like

HE: Oh, dekat je la ngan rumah saya, nanti bolehla jumpa. Saya belanja awak minum.Weekend ni ok tak?

SHE: Hehe, best2. Tapi tak apa la. Busy la (x bz pun, tapi x berminat)

HE: Saya gurau je pun, tak de nyer nak ajak awak kuar. Lagipun nanti jatuh market saya.

Damn lagik dan lagik.. Gurau apa benda kah itu?? Ok la, I just assume you have low self esteem but a mountain high ego. HAHA, tetiber baru aku perasan benda ni agak lawak. Ok lah encik stranger, anda memang pandai bergurau.

No comments:

Post a Comment

Cakap cakap~~