Wednesday, October 27, 2010

Dah fikir masak2 ke??

A friend of mine asked me few days ago. Her bf wanted to have a joint account with her.She asked my opinion.Well, for me it's a big NO. I have seen lots of cases where couples having a joint account. Mostly their reason is to save money for their future lah kan. But, i totally disagree with this idea. Ntahlah. I think it is just kinda wrong. I don't think it is the time. Unless you are already married, I really don't think we would need a joint account with our partner.

Kalau nak simpan duit nak kahwin pun, tak salah pun kan simpan asing2. Kan ke sepatutnya lebih selamat?? We don't put all eggs in one basket kan??(ok, applied investment theory selagi boleh.. haha).Ok la, sebenarnya my point is are we really certain about our future??Siapa yang boleh dengan confidendnya bagitau dia akan kawen dengan siapa nanti?? If anything happened tak ke susah nak fikir camner nak bahagi duit2 tu. Dah banyak kes dah penah jadi kat orang keliling.. so apa2 pun, yang penting.. fikir la masak2 k~~


1 comment:

  1. btol2...xsetuju...msa depan saper yg tahu kan...
    baik pnyer bercinta pn mcm2 leh jd..so joint account with your BF is a total no..hehe

    ReplyDelete

Cakap cakap~~