Sunday, February 23, 2014

OM NOM NOM : Cupcake Chapter, Ukay Boulevard

Hai uolls.
Sebenarnya nak update pasal majlis aku. Hehe, tapi banyak gambar tak copy dari photographer2 tak bertauliah aku. So, nanti2 lah ye.

So, marilah kita ber Jalan Jalan Cari Makan. Lokasi hari ni disuggest oleh Encik Zahir. Hari tu kuar dah dalam kol 3 camtu. So, tak lunch lagi la. Kuar nak potong tali jam kat Wangsa Walk. Aku macam pelik dah pak cik ni pegi Wangsa Walk trus. Tak lapaq ka?? Dia ni kalau bab makan mana boleh tahan lama2. Dah pukul 3 lebih ni.

Pegi potong jam, orang tu suruh bagi dia 30 minit. Aku ngan Zahir round sekejap. Pusing pegi kat dia balik. Aku macam pelik la, dah setengah jam ke? Cam cepat je. Memang tak siap pun lagi. Orang kedai tu pun cakap, lambat sikit sebab jam aku tu cam susah sket kot. Whatever la, tapi aku cam dah lapar. Rasa cam nak marah gak la. Nak tanya kenapa tak gi makan je dulu kan. Tapi iolls semenjak jadi tunangan orang ni telah dinasihatkan practise jadi penyabar ye uolls. Jangan nak merempan tak tentu pasal,takut terbawak2 sampai nanti2.

Ok, cool bebeh cool. Kita watlek, wat tak lapar je k. Tapi last2 orang tu yang meroyan cari waffle sebab lapar.Haha. Aku dah agak dia lapar jugak ni. Tapi by the time siap beli, jam pun siap. So, makan la dalam kete. Pastu dia tanya aku, Ukay Boulevard kat mana. Aku pun jawab, kat area Ukay la tu.Bijak kan iollls?

Rupa2nya tepi MRR2 tu je. Yang ada Tutti Frutty tu kan. Ha, situ la. Aku pun tanya la nak buat apa. Dia pun jawab, nak gi Courts. Cari barang rumah jap. Aku dah cam nak berasap sket. Hadoi, ingat kenyang ka makan waffle je?

Pastu dah masuk situ baru dia bagitau nak cari tempat makan.Rupanya Cupcake Chapter nama kedainya. Tapi aku cam tak percaya. Zahir? Cupcake? Sangat tak kena k. Berkali2 aku tanya kot2 salah kedai tapi dia confident cakap nak makan sini. Aku pun apa lagi. Happy la kan, kalau tak dia mana nak makan cupcake2 ni.

Masuk je kedai beriya dia tengok menu. Oh, macam2 rupanya makanan dia. Ingatkan cupcake2 cake2 je. Dia nak makan chicken apa benda ntah. Nampak sedap gila. Rupanya yang tu la Jalan2 Cari Makan promote. Orang kedai tu pun promote yang tu. Terus bersemangat aku nak makan ni. mihmihmih.

Tapi lepas duduk je order2 skali dia cakap habis plak. Tu la, lama sangat dok discuss nak makan apa. By the time nak order, habis. And aku agak kedai tu tetibe packed kot sebab JJCM. Sebab muka pekerja2 dia semua stress dan asyik silap bawak je. Cupcake pun banyak habis.

Jom tengok kitorang makan apa. Jangan la terkejut betapa banyaknya kitorang order sebab Zahir ni bila datang mood nak makan, macam ada saka plak dalam perut. Eh, ye ke bila mood datang? Bukan tiap2 hari ke? Haha.

Ni nama dia hashbrown. Walaupun rupanya agak pelik, tapi sedap. RM2.50 je kalau tak silap
Mushroom soup. Comes with bread and butter. Sedap tapi lupa dah harga berapa.

Cute menu. 

Tak tau la concept dia memang ala-ala kedai tak siap or maybe memang tak siap lagi. Haha

Cupcakes yang sedap. Kiri tu red velvet. Not bad. Yang kanan Peanut Butter Chocolate aka PB Chocolate. Highly recommended. Sedap sangat2. RM4.50 per pcs. Banyak lagi flavor lain tapi tak berkesempatan try lagi.
My mac n cheese. Sedappppppp gilos. To me, dia x la seberlemak macam kat Secret Recipe or anywhere else. Just nice And who doesn't love cheese kan.Yang ni harga dia RM15.90.
Zahir's fish n cheese. Disebabkan chicken pebenda yg dia nak tu sold out, dia nak amek lamb pebenda ntah Tapi dia tukar fish n chip sebab katanya kesian nanti aku tak leh try (i dun eat lamb :P). Yang ni pun quite nice, Biasa je honestly. Yang ni RM16.90




Overall, memang best tempat ni. Price pun not bad. Tengok kitorang mentekedarah macam jin ni, campur 2 mineral water, semua sekali RM59.60. Not bad la kan. Kalau just makan one course tu kira standard price la. So, korang boleh la try. Jangan lupa try PB Choc Cupcake!


No comments:

Post a Comment

Cakap cakap~~