Sunday, November 28, 2010

Hargailah Apa Yang Anda Ada..



Semalam tengah bloghopping ternampak ni kat blog Faryn..

Warning: Jangan tengok sambil makan ye, kang ada yang muntah saya tak bertanggungjawab~:p

Menurut blog Faryn, (sebab saya sendiri pun tak reti la plak nak baca Chinese kan) perempuan ni model. Dia sedut lemak kat bahagian paha, pastu jadi macam tu. Maybe bakteria kot. Kesian giler dengar dia nangis2..

So kawan2, tak kira perempuan atau lelaki (sekarang laki pun suka cucuk2, sedut2, bedah2 ni kan) hargailah apa yang anda ada. Jangan gelojoh or rakus sangat nak nampak lawa. Dah elok2 paha lawa kang tetiber jadi lubang2 cenggini. Bukan tak boleh nak bagi jadi lawa, sapa lah yang tak nak jadi kurus cun melecun kan. Tapi buat la dengan cara yang betul. Kalau rasa paha banyak sangat lemak, pegi la exercise, tak yah la sedut2 sana sini. Memang la exercise akan amek masa lama, tapi easy come easy go.. Senang dapat ha, macam2 la you have to payback kan.

Yeah, saya mahu eksesais banyak (huh, tiba2)

Cucuk2 pun x payah la kot. Cuba tengok Dato' Sarimah, lawa je walaupun dah tua. Tak kisah la kedut ke apa. Bila dah sampai tahap umur camtu, sapalah kita nak lawan kuasa Allah s.w.t yang memberi kita kedutan di muka. Tapi itulah kecantikan ketika usia macam tu. Bila kita melawan kuasa Allah, jadi la seperti gambar di atas ni. Cuba kita ikut je putaran hidup yang Allah berikan, mungkin kita jadi seperti ini

See? Ada je kan kedutan kat wajah dia. Tapi still lawa. Bersyukur dengan apa yang Allah s.w.t bagi. Maybe orang boleh cakap kat saya 'ko boleh la cakap ko tengah muda lagi.. kulit tegang tak kendur lagi'. I know that. Tapi, saya berdoa semoga Allah melindungi saya dari menjadi orang yang tidak bersyukur dan tidak menghargai pemberian-Nya. Amin.

Sekian dari saya, Ustazah Lin. :)

4 comments:

  1. owh datuk sarimah..
    "hoi..disana..disini nak beli disana dgn kedai2 nie skali berapa di sana na jual..sekali di sini petik 10 yg dtg tau..!!"

    dialog peberet aku..ahahaha~~~

    ReplyDelete
  2. Yeah, tu lah watak feveret aku lakonan dia.. Dah la tu cun sentiasa. dari muda sampai la dah berusia sekarang ni.

    ReplyDelete
  3. jom excercise dgn aku. walaupon dlm sploh kali aku ckp nk excercise, sekali je aku betul2 trun jogging..huhu

    ReplyDelete
  4. haha, jom la.. x hbs2 ngajak aku.. dtg shah alam x nak plak jog ngan aku.. :p

    ReplyDelete

Cakap cakap~~