Friday, November 5, 2010

Misunderstanding..


Malam ni hati jadi sangat gundah gulana. Ni semua kerana salah faham dengan sahabat saya. Here how the story goes *cacat la, tgh elok2 cakap melayu tetibe speaking London*

Petang tadi dapat call from someone. I dunno how to answer bcuz I don't have the answer. So I called my friends like many times but I can't reach her. I know she's having difficulty nowadays but I could not contact her since my credit is like nyawa2 ikan all the time. Nak call dia tadi pun guna credit advance k. Nak dijadikan citer, che did not answer my call. Like berjam2 jugak la try, sampai mintak tolong my other friend. Bukannya apa,sebab urgent. Tapi saya tak salahkan dia sebab saya tahu dia ada problem dia sendiri nowadays. Sampai la malam saya dapat jugak call dia. I know I was like very unfriendly and sounds like mad. Actually I am not. I was just tired sebab benda ni urgent I just have to tell her. Plus, credit dah makin kering so kena cepat. So, I ended up sounding like a very intolerant friend yang tak peduli pasal kesusahan member but nak marah je tahu. Sebenar2nya tak ada langsung niat nak marah ke apa kan, tapi maybe terkasar sebab mengejar masa...

Then, saya pun membuka facebook tetibe terlihat button 'add as friend' di page beliau. Saya pun menjadi gelabah puyuh dan tak keruan melihat kewujudan butang itu di situ.

why my friend?? did i hurt u just now??

Saya pun terus merasa gundah gulana. Adakah cara percakapan saya mengguris perasaan?? Ataupun saya ada bersalah dalam kes itu? Saya jadi tak keruan. OMG! What I'm gonna do now?? Saya pun terus mencapai hphone cantik kaler biru saya dan menaip SMS bertanyakan hal itu. Tiada balasan. Damn~~~ I'm in trouble. Apakah salah saya? Apakah?? Tak keruan saya sepanjang beberapa jam..berfikir apakah keterlaluan perbuatan ku ini. Tapi yang peliknya right after I saw the 'add as friend' button tu, refresh, I become her friend again. Pelik kan?? Tapi I was like suspecting maybe lepas saya hantar msg dia terus add balik. Tapi, kalau add mesti ada request kan?? Eh, malas nak pikir la. Yang penting, I am so worried kot2 I did hurt her feelings. Tak tanya khabar ke apa kan, tetibe macam nak marah.

So, berbekalkan kredit advance yang tak seberapa, saya pun bermsg dgn dia bertanyakan perihal keadaan semasanya. Dan kami bergelak ketawa seperti sedia kala. Dan terungkailah segala teka-teki. Facebook dia memang bwat hal ok. Dia kata tadi dia dpt request from orang yg memang dalam friend list dia pun. Facebook gila. Buat orang jadi gila macam dia. Oh, I hate you facebook. Suka je nak menggugat keharmonian rumah tangga aku.. Lalala.. dah hepi. Sumenyer misunderstanding je. Dia tak delete saya pun. Ngahaha..

To my friend, I always remmber you eventhough I dun text you always or as many as ehem ehem. Tapi, you are always on my mind.... kredit sikit, tu lah problem.. tadi tgh msg2 pun kredit habis. I love you! I always treasure our friendship.. Muax!! Hope you know I love you soooo much!

No comments:

Post a Comment

Cakap cakap~~