Thursday, December 22, 2011

2011 ------> 2012

Diam tak diam dah nak habis pun 2011. Cepat sgt rasanya, rasa macam baru je lagi tengok firework new year tu from balcony of our house. Bila cepat sgt ni mula la tertanya kat diri what have I done during the year? Masa memang tak tunggu kita. So, meh kita check balik what I have been through during the year....

LIFE:
Life's changing. A LOT. Awal2 tahun memang happy. Hidup ngan member2 kat sekeliling memang best. Bila gi kelas, boleh bergelak ketawa ngan Yaya n Nur. Balik kelas sambung bergosip kat bilik ngan Armi. Rasa malas nak gi kelas dok je kat rumah (kids please dun try this at home)main game tak pun Jutaria. Bila bosan ajak Encik Zahir gi jalan2 cari makan. Macam tu la hidup aku selama jadi student ni. Happy je hidup camni walaupun ada time homesick jugak kan. Tapi pas habis study je hidup dah kurang best. Kurang best tu dari segi kekurangan rakan2 di sisi la. Sekarang best sebab makan minum, sewa semua tak payah fikir. Free of charge. Family sentiasa ada je. Tapi, kekadang rindu je nak balik pastu gosip2 ngan budak2 tu. Rindu nak gosip ngan Apis jugak. Rindu nak masuk kelas layan lecture pastu gelak2 ngan Faiz, Aiman ngan Syam. Isy, rindu semua la. Waktu study memang rasa boring, tapi bila kenang balik sekarang... T.T Rasa macam nak ulang balik everything. Tapi, tak boleh..I have to adapt to the new world I guess.

STUDY:
Alhamdulillah, dah tamat pun belajar. Segala penat lelah 3 tahun ni dah terbayar.(Penat sangat ke??). Konvo ni boring sebenarnya kan? Part best adalah time kita amek scroll je la. Pastu rasa nak kuar dewan. Tapi seronok dapat jugak jumpa kawan2 lepas praktikal. Ye la, pas praktikal masing2 membawa haluan masing2. Hopefully taun depan bila nak tuis pasal 2012, part study ni still ada lagi sebab saya nak sambung study. Hehehe.

WORK:
Dunia yang selama ni aku rasa best sangat tapi x best pun sebenarnya. Best dia part dapat gaji je. Waktu praktikal dulu aku rasa memang x de life langsung hidup aku. Nasib baik Encik Zahir praktikal sekali. Kalau tak memang x berjumpa la kitorang. Hari kerja pun balik dah nak dekat tgah malam. Weekend pun gi ofis. Macam mana nak jumpa kan kalau kerja tak sekali. Camtu le kalau jadi auditor, and sebab tu la aku tak nak jadi auditor and sebab tu jugak la aku tolak offer keje kat situ. Seriously, x ada life. Then, I started my working world kat bank pulak. Memang totally different and seriously I'm still figuring out what kind of job yang suitable for me. Somebody, enlighten me please.

FAMILY:
Tahun ni semua makin membesar. Razin dah masuk sekolah. Dia pun dah makin sihat. Alhamdulillah. Alisha ngan Afif pun dah makin kamceng walaupun mula2 asyik la nak gaduh sebab berebut Tok Wan ngan mainan. Anis pun dah makin pandai. Syafiq pun dah start degree, alhamdulillah umur 18 dah masuk first year. Jeles aku. Abah ngan Mama macam biasa la, still sihat Alhamdulillah. Abah pun sambung keje balik sebab diorang offer kontrak lagi. Bila la nak pencen betul2 ni ye. Apa pun, semuanya okay!

LOVE:
Tahun ni makin matang (ye keee???). Ye la, umur makin meningkat takkan nak makin childish kan. We are trying to give the best in our relationship. Dan aku tahu Zahir la yang banyak berubah. Dia la yang kena jadi matang supaya dapat control aku yang x braper nak matang ni. And I also realized yang dia banyak berkorban untuk bahagikan masa dia untuk kerjaya, family dia ngan saya. I know he's always busy everyday and balik2 je penat sumer. Dulu, kadang2 macam tak faham jugak. Tapi sekarang dah makin faham. Kesian pun ada. Tapi saya tau, everything he did is also for me. Selalu berharap we can go to next phase tapi at the same time aku tahu aku x ready pun lagi. Hehe, so enjoy this moment yaww!! Kumpul aset banyak2.

Ok, meh letak gambar2 yang menggembirakan tahun ni.. Ni letak suka hati je ni.. masa yg terjumpa amek je.. saya jarang amek gambar..hehe


With Azmil, auditing for PPAS was one of the enjoyable moment at MAAC..Sebab. sebab.. haha, teammates saya je yang faham,haha..



Birthday cake for me and Kakla. Looks simple tapi cheesecake ni sedaaappp giler


With Olie. Walaupun ni actually bukan an enjoyable moment, tapi I'm happy coz I was there with her that day.. be strong bff!!! I want you to be cheerful as alwiz.

With Frank the hamsap guy. On his last day.Muka saya temmmmbammmnya.. ni pas raya ni


With Gan, Vno, Aidil n Ramlan. They are all good seniors tapi tak pernah keje ngn Aidil n Gan pun. Vno best, sebab rasa cam member je kan, lebih kurang sebaya, plus she gila2 la jugak. Best ajak gosip. Ramlan punnn sempoii. Walaupun pernah team ngan dia kejap je, tapi memang best, macam2 benda jahat buat. Haha.


With Nur on our convocation day. After 3 years, this is the day. Tapi sedih Yaya takde. Sedih sangat2. But it's ok.. next year insyaAllah aku gi konvo hang k Yaya.Sedih la tngok gambar ni. Rasa nak putar balik time. I want to be a better friend for them. :'(
With my family and Zahir's. LOL, this is so funny, seriously tak sangka tetiber boleh dapat bergambar camni and the idea came out from my dad's mouth. OMG! 8 juta kali. Pastu ayah Zahir pun jom2! Haha, criusly aku x caya.

Oklah, cukup2 la kot ye.. banyak lagi kenangan manis tapi x kan la nak tepek sumer kan. Lagipun, ada time x amek gambar pun, doesn't mean time tu x happy. Love you all who has made my 2011 meaningful. Hope 2012 will be a better year for us <3

p/s : Post ni patutnya 25hb hari tu, tapi gambar x leh nak upload coz Internet lembap. Hari ni baru siap :p

No comments:

Post a Comment

Cakap cakap~~