Monday, August 24, 2009

Sambal Ikan Bilis

Suka suka suka.. hari nie for the first time, masak on my own okay. FOR THE FIRST TIME IN MY LIFE. Take note on that. Haha. Giler suka. Plus, Encik Zahir. Crius melayang2 je makan td because memang x sangka it will turn out that good.

x de la sedap giler nak compare ngan sambal2 ikan bilis yg ada di muka bumi ni, tapi memang cukup rasa n boleh makan la. Ye la, saya x penah masak on my own lagi tau seumur hidup. Before this, mesti ada org tolong. Either saya potong2 bahan je or saya just kacau2 benda dlm kuali. Haha. Tapi this time, sumer ana yg buat!! Saya la yg basuh ikanbilis buang segala tahi, saya la potong bawang sampai sekarang x hilang bau, saya la berhempas pulas melarikan diri lari dari minyak time goreng ikan bilis.. saya la yg basuh kuali tu~~ hmmm... YAY!! Berjaya!!

And dapat pujian from Encik Zahir is satu lagi kejayaan. Wahaha~~ semangat ni nak masak2 benda lain plak pasni.. MISSION: Masak cream butter prawn.. Nyum3!!



No comments:

Post a Comment

Cakap cakap~~