Thursday, November 8, 2012

Nyahcas ion2 negatif2.


Amboi, tajuk macam silibus kimia. Bajet terer la tu en..

Sebenarnya, aku rasa aku dikelilingi oleh aura negatif dari luaran dan dalaman la skarang. Dan, ia menjadikan aku seorang yang negatif sekaligus demotivatekan diri aku untuk keep on moving forward. All the positive things inside me getting lesser and lesser day by the day. I almost dunno myself.

Benda ni jadi senyap2. Bila dah realize it is becoming serious already. And i don't like it. I want to be the old me. Yang penuh semangat, never give up, always strive for the best. Tapi tu la, like i said before. The negative environment. Yang selalu buat aku rasa why bother to do things seriously. Why bother to stay up late for work? Why bother to do more than what you should? DIA buat aku rasa macam tak guna pun aku usaha macam2. At last he would be the same, yg demotivate orang. Tak appreciate orang. Tapi, aku tak mampu ubah environment, individual apatah lagi. Malam ni, aku berjanji dengan diri aku, aku takkan biar diri aku hilang kerana dia. I won't let all those negative aura from you come near me. Aku akan stay strong to what I believe. I will be who I am.

Hari ni aku dengar speech dari GM pasal Senad Haziq yang berjalan dari Bosnia ke Mekah untuk menunaikan fardhu haji. Berjalan kaki ok. 5700 KM in 314 days. Setahun tu, ko mampu?? nak turun tingkat 3 ke tingkat 1 pakai tangga pun x nak.. haha.Senad ni dia jalan merentasi 7 negara, termasuk la Syria yang tengah berperang tu. Melalui kawasan yang sangat2 sejuk, siap kena tahan dengan tentera bagai. Dengan memikul beg 20kg. Ya Allah, kuatnya semangat dia. Aku kagum betul. I mean, dalam dunia yang segala2nya mudah ni, sapa yang sanggup buat camni? Paling2 pun orang sanggup bergolok gadai nak bayar untuk gi Haji. Tapi Senad ni sanggup habiskan masa 314 hari untuk ke rumah Allah, tunaikan tanggungjawab sebagai seorang beragama Islam. Kenapa mesti aku nak give up? Kecik je pun cabaran ni. OK, I've made promise to myself already. I hope I can make it. InsyaAllah.


2 comments:

  1. aura negatif mmg ada kan.. sometime boleh downkan semangat kita yg ada la separuh kangkang kera. hahaha :P

    ReplyDelete
  2. btul.. smangat pun ala2 hangat2 taik ayam. ada org macam ni trus jadi beku taik ayam tu

    ReplyDelete

Cakap cakap~~