Thursday, March 11, 2010

Mari amek result

Hari ni result SPM. Goodluck adik2 sumer. Yang dapat elok, TAHNIAH. Yang dapat tak berapa elok, jangan sedih2. It is not the end of the world. Usaha lagi lepas ni. Yang pasti, jangan putus asa.



OK, tetiber blog ni macam blog pakar motivasi kan? (sambil senyum ala2 dr. fadzillah kamsah)



Teringat time kena amek result SPM dulu. Kebetulan time tu abah memang ada keje kat Kedah. So, balik kampung. Dengan itu, dapatlah balik MRSM amek result sendiri. Kalau time tu kat KL tak ada la saya nak balik Pendang amek result kan. Sehari sebelum tu memang dah tak lena tido kay. Dok terfikir je. Paling risau paper Bio la. Waktu tu dah terfikir, macam mana nak react ha kalau fail Biologi. Siap fikir alasan apa nak bagi kat Abah. Haha, gilo btul siap pikir alasan. Ye, saya bodoh Biologi. Minta maaf Cikgu Anas sebab selalu ponteng kuliah (kalau buleh kelas biasa pun nak ponteng tapi takut kat cikgu Hasliza lagipun kelas ada 25 org je, kalau muka saya asyk takde confirm la buleh tahu)



Paling tak boleh blah seingat memori saya la, ada sekali tu saja je lambat2 pegi kuliah Biologi. Tetiber terserempak Armi ngan Syifa kat tangga depan dewan kuliah. Boleh plak layan sembang kat situ sambil buat luahan perasaan kat situ. Konon dah lambat ah. Bengong giler, padahal boleh je kot lagi nak masuk. Sembang pasal study ah. Time tu dah dekat SPM. So, citer la pasal result ujian selaras, trial sumer.. sedih2 sebab dapat tak elok. Pastu balik asrama. Haha, punya la malas nak gi belajar.



Cikgu Anas siap panggil saya lagi dia nak tolong saya dalam Biologi. Suruh saya datang jumpa dia bila perlu blablabla tapi saya langsung tak gi jumpa pastu. Lari dari dia lagi ada la. Teruk betul perangai ok, orang nak tolong, diri sendiri plak lari. Ntahla, dah tahap bosan giler tengok Biologi tu. I can't swallow them la, rasa nak muntah balik. (sebab tu awal2 lagi abah dah tak harap saya jadi doktor :p)



Oh, saya tak fail Biologi kay. Haha, drama lebih saya ni. Siap sebelum result keluar mimpi dapat A semua tetiber Bio fail. Wahaha, lawak giler la bila ingat. Oh, Biologi saya tak fail kay. Alhamdulillah, walaupun tak de la gempak punye result tapi bersyukur sangat.

Sedar tak sedar dah lima tahun rupanya amek SPM. Em, rasa sangat tua. Ok, nak pergi muhasabah diri. Dah tua rupanya diri ini. Haih.




No comments:

Post a Comment

Cakap cakap~~