Sunday, March 14, 2010

Unexpected events yang sangat menggembirakan~~


Ini adalah citer hari Sabtu 2 minggu lepas. Wahaha, lama giler punye cerita kan. Takpe, saya memang malas sebab macam nak upload gambar sekali.

Macam saya cerita minggu lepas, ayah saya naik flight gi London Sabtu 3.40 pm tapi saya baru dapat tahu hari Sabtu pukul 1.00am. Dan disebabkan encik Zahir kesayangan (cubaan membodek sehabis mungkin mana tau dapat rasa makan belanja lagi) telah mengofferkan diri untuk menghantar saya balik Melati, saya pun rasa macam nak buat suprise plak kat Abah. Ye la, diorang mesti tak expect saya nak balik kan. Heehee.

So, pagi2 kitorang bertolak balik. Before tu, saya SMS abah tanya nak bertolak gi airport kol baper. Dia bagitau dalam kol 10 kot. Tetiber saya dah muncul depan rumah. Terkejut giler Abah. Then sembang2, abah ajak pegi airport sekali. Saya pun mengelat2 la cakap ada keje la, apa la, sebenarnya kesian kat Zahir sebab janji sampai Melati je kan. Takkan nak tinggal dia saya gi airport plak. Kejam giler. Waktu ni Zahir kat luar. Konon segan ah. Haha. Pastu Abah n Kak Nini cakap ajak la Zahir sekali. Saya pun dengan pantas SMS dia, dia cakap dia ikut je. Yay! Confirm ah kena ikut kan. Lagipun cam rindu je jumpa ngan Razin and Anis. Jumpa kat airport japgi pun jadi la.

Abah, Mama, Kak Nini ngan Abang Alfi naik satu kete. Diorang nak gi money changer dulu. So, abah cakap just jumpa kat LCCT by 12pm. Sebenarnya kan, kitorang dua2 tak penah gi LCCT. Zahir cakap dia penah gi sekali dua je. Saya langsung tak penah. KLIA penah la. Tapi, saya rasa on the way ke KLIA tu ada je sign board LCCT. So, sebagai seorang survivor yang agak layak masuk Amazing Race, kitorang pun berjaya sampai. Awal ok, 11.30 pun dah sampai dan menjadi kumpulan pertama sampai ke check point. Yang lain tak sampai2. Dah la kitorang tak makan apa lagi. Ajak Zahir gi Oldtown minum2 and makan butter kaya thick toast. Sebab dah dekat sangat ngan lunch. Japgi confirm diorang ajak makan sama kan.

Tak lama pas kitorang siap makan, diorang sumer pun sampai. Sementara abah settle hal dia, kitorang buat la hal masing2. Yang pompuan confirm la pot pet pot pet.Saya plak melayan Razin. Abang Aejal sibuk dok menjaga Anis yang kecik tapi lasak mengalahkan budak laki. Bestnye bila tengok Zahir ngan Abang Alfi. Haha. Dua2 orang duduk bersama2 sambil masing2 termenung. Dua2 muka bohsan. Abang Alfi memang pendiam sket. Yang Zahir plak 'pemalu' kan hari tu. Dah la abah ajak sumer makan McD. Zahir memang muka awkward giler. Haha. Makan pun ala2 sopan gitu, berlakon neyh!

Lepas abah naik flight sumer, masing2 balik. Oh ye, lupa citer. Zahir dapat duit PTPTN hari tu. Dah la tak bagitahu saya. Surprise la konon. Wek. Dia nak beli seluar. So, ke JJ AU2. Dah settle beli seluar dia, ke Wangsa Maju. Ye, acara wajib setiap sem bila dapat PTPTN adalah belanja saya! Yay~~ sem ni destinasi adalah Restoran Kak Eita.

Makanan kat sini konsepnya adalah steamboat ye kawan2. Buleh amek set ataupun buffet. Buffet seorang adalah RM28nett per person. Macam2 ada ye, buleh makan sampai kembung. Sate ada,kambing bakar ada, dessert dia pun sedap ( tapi x try pun sebenarnya, sebab dah penuh giler). Tapi satu je tak braper berkenan dengan restoran ni adalah kekurangan kemesraan kakitangan dia. Nak senyum pun susah giler.Rasa nak tarik2 je muka dia bagi senyum sket. Tak pe tak pe kita abaikan lelaki yang tua lagi pemalas senyum itu. Makan lagi best la nyum3!!


Huhu, itu je gambar yang sempat upload. Banyak keje la nak bwat. Suasana kedai ni memang best walaupun kecik je kedai dia, tapi dia pandai decorate. Ada miniature punyer air terjun. Tenang sangat. Tapi mcm saya cakap tadi la, pekerja dia kedekut senyuman betul. Haih. PMS kot.






















No comments:

Post a Comment

Cakap cakap~~