Monday, February 13, 2012

Cream Butter Prawn sukses!!

Hola. Tuan blog tengah tak sihat. Dari semalam hidung berair je. Semalam plan nak stay up bwat keje pun tak jadi. Kejap je trus dah lalok dah pala otak aku. Bangun pagi ni still sama, sakit tekak makin terasa, hidung makin berair dan kepala makin pening. Ni nak bukak mata pun dah tak larat. Dah petang makin menjadi hidung ni.

Anyway, back to the topic. Semalam bagi memenuhi permintaan ramai. Yes, seriously ada permintaan. Aku tak propa okay. Memang betul permintaan ye, siap Mama beli semua barang dah. Suruh aku masak Cream Butter Prawn. Untuk tidak menghampakan peminat2 saya, saya pun menjalankan la tugas saya. Oh, dan tahniah. Memang sukses sungguh. Menjadi ok. Sedap gila. Wah, riak dan takbur dah ni. Memang macam kat kedai k. Groupbase pun boleh jatuh ni aku bwat lagi sedap. Bwahaha. Tapi aku tak amek gambar oh. Sebab tak sempat. Pas siap masak aku dok kelam kabut naik bilik apa sumer sebab Zahir kata nak datang pas dia gi rumah Paksu dia. Tu yang dok kelam kabut naik atas check fon sebab takut dia dah gerak ke apa. Turun dari bilik, trus makan so malas la aku nak snap2 gambar. Tapi rupa dia memang macam ni:-
Ni gambar cream butter prawn kat Groupbase, aku punya rupa camni la jugak.. cuma sengaja bagi cair sket so banyak sket kuah

Malam plak Kakla and the family datang. Diorang pun meratah benda ni. Sumer puji. Wah, aku rasa mau aku seronok sebulan ni. Haha. Semua pun feedback sangat memberansangkan. Pasni boleh la bwat blog resipi. Kwang3.

Tapi aku perasan setiap kali aku masak untuk ramai orang mesti aku demam pastu. Ni pun ala2 nak demam ni. Dulu time masak sambal ikan bilis ni pun esok trus demam sampai kena bawak gi Hospital Sg Buloh sebab suspek H1N1. Tak pun sebagai peringatan sebab setiap kali masak pun nak riak takbur bagai. Ni la Allah suruh beringat sikit. Hehe.So, korang boleh agak la braper kali je aku masak untuk orang kan. 2 kali je in 3 years. Makanan aku memang eksklusif sket.

p/s: Baca entry ni baru aku perasan aku berazam nak masak cream butter prawn tu since 2009. 2012 baru tercapai. Better late than never.




2 comments:

Cakap cakap~~