Monday, January 9, 2012

Nak jugak update..

Kalau perasan tahun ni banyak sungguh update ek? Sebab sekarang ni dah simpan azam nak rajin update blog. Hari tu time aku tengah rasa down, baca balik blog ni. Suddenly I am a happy person. Bila baca benda2 yang ceria buatkan aku rasa my life is great after all. Pastu bila terbaca post2 yang penuh semangat buatkan aku jumpa balik diri aku yang bersemangat Mengingatkan balik aku pada janji2 yang aku pernah buat pada diri sendiri. Aku rasa blog ni macam one sort of therapy kan. One more thing, sekarang dah tukar ganti nama 'aku'. Dulu selalu tulis 'saya' sebab ada reader yang lebih tua kat sini, macam kasar tulis aku. Tapi sekarang nak tukar sebab aku perasan bila guna aku, aku jadi lebih terbuka and tak takut nak tulis. Bila tulis saya rasa macam tengah cakap ngan orang, so macam teragak2 je nak tulis something.

Ok, back to story. Last weekend aku try nak kuar lama2. Semenjak sakit hari tu aku takut nak kuar lama2 sebenarnya sebab nanti aku sakit. Kalau dah sakit tu terperap la aku dalam bilik, malas nak susahkan hati orang. Last weekend rasa nak enjoy habis2an. Hehe, lagipun rindu kat itu encik. So, weekends tu dihabiskan dengan JJCM. Perangai aku kan suka sangat try benda2 baru especially drinks la. Yang nampak pelik2 sket mula la nak try tapi entah apa malang slalu dapat yang tak sedap. Contohnya yang ni . This weekend dapat rasa 2 jenis minuman baru. Satu saya suka gilerrr satu lagi wek wek tak sedap.

Yang ni memang sedap. Sajus Anggur. Rasa dia macam vitagen tapi manis terlebih sket. Pandai2 la kan tambah air kosong bg tak manis sangat. Tapi memang terbaeek. Sebab selalu minum vitagen macam sket sangat, tak puas. Minum ni memang puas. Dia ada sajus epal, jambu ngan apa ntah lagi. Ni kat Kedai Pecel, Padang Jawa. Thanks a lot Apis sebab bagi aku rasa air terbaeek ini.

Esoknya pegi makan Ayam Penyet lagi kat Taman Bolton plak. Best jugak Ayam Penyet AP kat sini. Banyak choice. Outlet lain mcm x sebanyak kat sini je menu dia. Anyway, air ni nama dia Coral Blue. Aku gedik sangat nak try. Tak sedap. Macam bandung tapi pelik2 sket. Haha, tapi still boleh masuk tekak la. Tapi order gak air kosong untuk diminum selang seli ngan air ni so x de la terseksa sangat. Haha.

Whatever it is, it was a great weekend. Siap ada orang belanja Tutti Frutti. Siap orang tu kata "Awak ni macam budak kecik. Nak kena bagi makan aiskrim baru reti nak dok rumah senyap2." BTW, Tutti Frutti tu bukan aiskrim k, frozen yogurt. Haha, thanks anyway. Pastu balik rumah sakit2 badan. Dah la aku dah x amek ubat makan for some reasons. Guna ubat sapu je skarang. Hehe. Ok, tata!

7 comments:

  1. Salam,
    Wahhhh...air warna biru tuh nampak sedappp

    ReplyDelete
  2. sojus tuh memang best... kat pdg jawa punya terbaekkkkk!

    ReplyDelete
  3. Salam Auntie..Nampak je sedap Auntie, rasa dia pelik.. hehe, tak kena ngan tekak saya kot

    ReplyDelete
  4. Armi- haah.. aku first time rasa.. memang nak lagi dan lagi dan lagi kot...

    ReplyDelete
  5. time minum ritu pon tingat kat ko.... weh, dah start keja?

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. Udah lo.. ko tgh cari tempat praktikal ke??

    ReplyDelete

Cakap cakap~~