Friday, January 6, 2012

A & W

Hari tu ada terbaca kat sini pasal kajian Wall Street tentang jenama yang bakal pupus dari pasaran dunia pada 2012. One of it is A&W. Memang sekarang orang dah tak pandang pun kan A&W ni. Waktu dok Taylor dulu pun gi A&W bila tengok movie kat Sunway Pyramid tu. So, sementara nak tunggu citer stat lepak la kat situ sebab A&W sebelah tu je kan. Nak cakap tak sedap, rasanya best je Connie Dog ngan rootbeer tu. Tapi boleh kira la braper kali je pergi dalam braper tahun kebelakangan ni. Sekali pergi makan ngan Zahir and mama dia, lagi sekali time kat OU, sekali kat Wangsa Walk. Eh, banyak jugak kan?? haha. Saya suka coney dog dia, skali ngan curly fries ngan rootbeer.. nyum3...

Macam sedih plak kalau diorang ni takde. Banyak kenangan ni. Tambah2 time kecik dulu, time dok Kuching. Waktu tu takde A&W kat sana, skarang tak tau la kan. Time duduk sana aku 6 thn sampai Darjah 2.. means 94-96. Setiap kali Abah gi semenanjung ada meeting ke apa, kitorang mesti pesan coney dog tu time dia nak balik Kuching. Tak dilupakan jugak, Gardenia juga, sebab sana x dak. Skarang tak tau la. Waktu tu.. heavennya rasa dapat makan Coneydog ngan Gardenia. Haha, sedih tak kitorang. Oh, memory. Seronok bila ingat2 balik.

Tapi, yang kat Malaysia ni tak terjejas kan even yang kat US tu dah x de? Sebab eventhough franchise tapi yg kat Malaysia still ada ownership company lain? Ye ke? Eh, tak sure la aku sebab ilmu2 management ni tak baper lekat dalam otak sebab asyik kutuk Tuan Haji. Nanti saya try bukak balik buku management.. hehehee

Cerita pasal Kuching ni teringat zaman dok sana. Banyak memori terindah. Haha, saya pun godek2 gambar lama. Terjumpa la beberapa keping gambar kat Kuching. Nanti balik kampung nak cari lagi la.


Ni Kak Nini, my second elder sister. Gambar nak control cun je. Hahaha.

Ni kat Kuching Airport. Yang aku ingat, time ni nak balik semenanjung, tapi x sure balik for good ke balik cuti sekolah. Muka Kakla tak leh blah. Tadi niat nak post kat fb tapi rasanya mesti dia ngamuk gila. Muka kalah makcik2. Haha, mama plak siap ada jambul2 lagi depan. Tapi aku x sure kenapa muka Kakla masam semacam. Moody kah? Yang aku happy sgt je nampaknya. Handbag Minnie Mouse tu hadiah besday. Mana la pergi bag tu kan.Tapi time umur ni aku dah start jadi gelap sampai la sekarang x cerah2 balik dah..T.T. Syafiq plak rambut dah ala2 orang sana dah. Hehe.

Gambar ni tak leh rotate. Hadeh.Ni time besday party aku. Tapi muka besday girl cover ngan belon. Rambut aku teruk gila time ni. Baju kelabu tu Syafiq, adik aku. Baju hijau tu Hanif, bestfren aku kat rumah. Kaki buli, kaki ngutuk aku tapi bff la. Pegi sekolah sekali, pastu curik kapur kat kelas untuk kitorang bawak balik main kat rumah. Main ngan diorang ni la aku jadi hitam sampai sekarang. Haha. Dah besar ni dia datang jugak cari aku. Bagus betul Hanif ni. Time aku ada kat Taiping dulu dia sampai datang rumah la. Aku je yang suka malas nak layan msg dia sekarang :p Jahat sungguh aku kan.

Haha, terjumpa lagi gambar2 lawak, nanti2 la update ye. Hepi weekend uolls

2 comments:

  1. ehh..betol ke ko guna perkataann uoollss....!! ?? :P

    ReplyDelete
  2. Haha, aku peminat akak senduk (http://meriahuoll.blogspot.com).. mestilah guna uolls,weolls :p

    ReplyDelete

Cakap cakap~~